Automobilių apmokestinimo vajus

Stasys Brundza sugalvojo kaip sutvarkyti Lietuvos kelius – įvesti mokestį automobiliams.

Tačiau vietoj to, kad pagal kapitalo apmokestinimą paskutinę vietą ES užimančioje valstybėje apmokestintų naujus automobilius, t.y. prabangos prekę, apmokestins senus, o galintiems įpirkti naujus bus taikoma lengvata. Tiesa, lengvata bus taikoma tik jei naujo automobilio CO2 emisija nebus didesnė nei 100 g/km. Asmeniškai man tai atrodo kaip politiko atotrūkis nuo realios padėties valstybėje.

Visų pirma, tai automobilis automobiliui nelygu. Tarkim, 2001 metų modelio Opel Astros su 1.7 CDTI varikliu CO2 emisija yra 122 g/km, o naujo BMW X5 su 3l varikliu emisija yra 156 g/km. Tarša lyg ir ženkliai skiriasi, tačiau panašu, kad mokestis bus toks pat.

Taip pat nuostabą kelia S.Brundzos teiginys, kad dauguma po 2009 metų pagamintų automobilių jau atitinka EURO V standartą ir neteršia aplinkos labiau, nei numato jo siūlomas įstatymas (100 g/km). Pasidomėjau savo automobiliu (pagamintas po 2009): CO2 emisija – 149 g/km. Susirandu informaciją apie VW automobilių emisijas: www.volkswagen.co.uk/assets/common/pdf/vw_below_130_emissions_guide.pdf. Iš šio dokumento galima daryti išvadą, kad jei esu vienas, neturiu šeimos ir man pakanka Golf, Up! ar Lupo, tai gal ir verta susimąstyti apie naują automobilį. Tačiau, jei turiu šeimą, vaikų ir man reikia bent Passat‘o, tai galiu pirkti patį seniausią kledarą, nes naujo Passat‘o CO2 emisija yra didesnė nei 100 g/km.  Man tai neskamba kaip visavertis naujų automobilių pirkimo skatinimas, o labiau kaip beveik visuotinis automobilių mokestis, kuris dar ir nėra niekaip diferencijuojamas.

Automobilių apmokestinimas pagal taršą gal ir galėtų būti įvestas, tačiau jo dydis tikrai turėtų priklausyti proporcingai nuo automobilio taršos. O jei jau norime susitvarkyti kelius iš automobilių mokesčių, tai įveskime ES valstybėse propaguojamą automobilio registracijos mokestį, kuris priklausytų nuo automobilio vertės arba nuo vertės ir taršos pagal tam tikras proporcijas. Toks mokestis būtų socialiai teisingesnis.

O jeigu ponas Brundza nori tikrai paskatinti naujų automobilių pirkimą, tai laukiu pasiūlymo dėl mokesčių lengvatos perkant naujus automobilius. Lengvatos dydį irgi galima nustatyti pagal automobilio vertę ir taršą.

About the Author

voxcivis
Esu eilinis pilietis, toks pat kaip Tu, gerbiamas skaitytojau. Matyt ateina momentas gyvenime, kada atrodo, kad patyrei daug. Manau, man tas momentas atėjo (ir veikiausiai ne paskutinį kartą). Teko daug visko pamatyti - mokyklą, augimą aplinkoje, kur įvairus smurtas buvo įprastas, Lietuvos aukštąjį mokslą, darbo rinką, medicinos sistemą įvairiais rakursais, žmonių psichologiją, visuomenės gyvenimą, gabalėlį filosofijos ir dar daug visko. Tai įdomi gyvenimo kombinacija, kuri, pastebiu, kartais leidžia pamatyti šį bei tą gal kiek kitaip, nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. Tokiomis įžvalgomis norisi pasidalinti. Mano labai mėgstamas atlikėjas - Vilijus Važnevičius (amžiną jam atilsį) - sykį koncerto metu sakė: "Neįsivaizduoju roko muzikanto - ne piliečio. Gali negroti - negrok. Gali nedainuoti - nedainuok. Neskauda - nekurk." Nesu roko muzikantas (gal šiek tiek širdyje), tačiau tai netrukdo būti piliečiu. Ir žinokit skauda. O kai skauda, visgi neišeina nerašyti. Kodėl? Nes rašymas padeda labai daug ką suprasti pačiam. Gal iš to pavyks suprasti kažką ir kitiems. Ir nebūtinai taip pat, kaip suprantu aš. Gal visiškai priešingai. O tai irgi puikus rezultatas. Nes suprasti visada yra gerai. Link to ir judėkime.

Be the first to comment on "Automobilių apmokestinimo vajus"

Leave a comment

Your email address will not be published.




Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Eiti prie įrankių juostos